Skip to main content

Het is bijna zomer! ā˜€ļø Dat voelen we aan alles: de zon is vroeger op, de vogeltjes fluiten vrolijk en de motivatie om te gaan sporten stijgt. Want… die summer-body komt er niet vanzelf. šŸ¤·šŸ½ā€ā™€ļø

Starten met sporten… een makkie! Maar na 2 maanden zwoegen in de fitness, kilometers lopen in het park of baantjes trekken in het zwembad, kan het al snel aanvoelen als een verplichting. Jezelf blijven motiveren, dat is de uitdaging. Bij Body Wave kennen we de struggles van consistent blijven sporten. Daarom stelden we de Body Wave Sportcocktail samen, een lijst van motiverende tips & tricks waardoor jij het plezier in sporten niet verliest. Heb jij alle ingrediĆ«nten in huis?

Mix, match en shake it up!

De basisingrediƫnten

Sporten is gezond voor je lichaam en geest, dat weten we allemaal. Maar wanneer je resultaten tegenvallen of je doelen niet bereikt, kan de moed je al eens in je sportschoenen zakken. Daarom is het belangrijk om de basisingrediƫnten van de Body Wave Sportcocktail alvast goed met elkaar te mengen;

  1. Een vleugje energie
    Aan je energieniveau kan je werken! Door minimaal 8 uur per nacht te slapen, voldoende water te drinken en de (voor jou) juiste voeding te eten.
  2. Een mespuntje aanleg
    “Ik heb er geen aanleg voor.”, klinkt als een goed ‘excuus’, maar er zit zeker een waarheid verscholen in deze uitspraak. Voor sommige sporten heb je bijvoorbeeld balgevoel nodig (vb.: tennis, volleybal,..). Kies een sport die je goed ligt. Zo behoud je plezier in het sporten en verlies je minder snel de motivatie.
  3. Een eetlepel gedragsverandering
    Een gewoonte verander je niet van de ene dag op de andere. Zeker als startende sporter is het belangrijk om minimaal 21 dagen (3 weken) te werken aan je nieuwe sport-routine. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat we minimaal 3 weken nodig hebben om ons gedrag aan te passen.
  4. Een flinke scheut wilskracht en doorzettingsvermogen
    “Dat gaat niet, bestaat niet!” Door je doelen te visualiseren creĆ«er je wilskracht. Dit is de kracht die je dagelijks nodig hebt om je sportkleding aan te trekken, je waterfles te vullen en de deur uit te gaan. Houd je doelen steeds voor ogen en zet door!

De Sportcocktail finishing touch

Tijd voor de afwerking!

  1. Een paar realistische doelen
    Bepaal realistische doelen voor jezelf. Afslanken, sterker worden,… het is een marathon geen sprint! Geef je lichaam de ruimte om gewend te raken aan je nieuwe sport-routine. Stel kleine doelen op kortere termijn. Al deze kleine stapjes samen resulteren in grote veranderingen in de toekomst.
  2. Een wolkje muziek
    Turn on the music! Jouw favoriete up-tempo beats kunnen enorm motiverend werken.
  3. Een soeplepel plezier
    Wanneer je dƩ sport gevonden hebt die echt bij je past, wordt sporten echt plezant!

Drink de Body Wave Sportcocktail in goed gezelschap

Let’s have a little sport-party! šŸŽ‰ Samen sporten werkt enorm motiverend. Belofte maakt schuld en wanneer je afspreekt met vrienden om er samen tegenaan te gaan zal je minder snel geneigd zijn om af te haken.

Daarnaast werkt ook je omgeving heel motiverend. Zoek een plek waar jij je op je gemak voelt, een fitness waar jij jezelf kan zijn (en je geen zorgen moet maken over starende ogen). Sport je liever buiten? Kies dan voor een ontspannen omgeving, zoals een rustig park of een bos. šŸŒ³ Je bent in de natuur en haalt meteen een frisse neus.

Sporten bij Body Wave

“Ik wil wel sporten, maar ik heb geen tijd!” Dit is misschien wel een klein ‘excuusje’. Ook met weinig tijd kan je jouw sport-doelen bereiken. Bij Body Wave kan je met 30 minuten trainen al grote resultaten behalen. Onze Hypoxi-training of E-Fit zijn ideaal voor de sporter met een druk leven. Onder begeleiding van onze kinesist behaal jij geweldige resultaten in een mum van tijd.

De Body Wave Sportcocktail

Lees ook: de Body Wave blog ‘Elke stap telt’, wanneer je op een rustig tempo meer wil gaan bewegen.

Bron: Krachttraining Voor Vrouwen

Leave a Reply