Proteïne dieet / eiwitrijk dieet : snel en gezond afvallen

Wat is een proteine dieet?

Bij een eiwitrijk dieet beperk je koolhydraten uit je voeding. Deze worden vervangen door eiwitten en bevat nog kleine hoeveelheden vetten en koolhydraten. Zo’n koolhydraatarm dieet is eiwitrijk (vlees, vis en vleesvervangers). Wil je verantwoord afslanken, dan overdrijf je niet met vetten en kies je voor gezonde vetten.

Wat is het doel van een proteïne dieet?

Het eiwitrijk dieet wordt gebruikt om komaf te maken met slechte eetgewoontes en te focussen op een gezond voedingspatroon waarbij afslanken doeltreffend verloopt.

Bij Body Wave kiezen we vaak voor het eiwitrijk dieet om in eerste instantie af te slanken. Tegelijkertijd maken we komaf met slechte eetgewoontes. Doordat we onmiddellijk focussen op een gezond voedingspatroon, verloopt het afslanken zeer doeltreffend. Bij Body Wave kiezen we voor het eiwitrijk dieet om af te slanken én ineens te combineren met slechte eetgewoontes?

Tijdens het eerste intakegesprek krijg je al meteen voedingsadvies mee naar huis. Zo kan jij meteen aan de slag gaan!

Eiwitten zijn essentieel voor ons lichaam

Bij een  eiwitrijk dieet ligt de focus op inname van eiwitten en beperken van vetten en koolhydraten. Eiwitten zijn essentiële bouwstenen voor onze spieren, huid en organen. Proteïnen of eiwitten reguleren ook de balans van je hormonen in je lichaam. Dit is belangrijk voor onder andere je energiepeil, je immuniteit, …

Wist je dat een groot deel van onze cellen uit eiwitten bestaan?

Het hebben van een ongebalanceerd voedingspatroon heeft negatieve gevolgen op lange termijn, zoals:

  • overgewicht
  • slecht slapen
  • concentratieproblemen
  • emo-eten
  • energietekort
  • slechte huid
  • onregelmatige stoelgang

Voordelen van een eiwitrijk dieet

  • Snelle en gezonde manier afvallen: geen crashdieet of een quick fix maar een doeltreffende manier om duurzaam af te slanken op. Bij Body Wave integreren we het eiwitrijk dieet in een groter geheel. Via ons GDP plan val je eerst sneller af door eerst te focussen op een eiwitrijk dieet. Daarna evolueert jou(w) voedingspatroon naar een dagelijkse voeding waarbij alles toegelaten is.
  • Door samen met de diëtiste, op jouw tempo op te bouwen naar een algemene dagelijkse voeding heb je een blijvend gewichtsverlies op lange termijn.
  • Behoud spiermassa: eiwitten zijn een bouwsteen voor je spieren. Ze zijn essentieel voor spierherstel na een inspanning. Spieren gebruiken meer energie dan vetmassa. Hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je vetmassa verliest.
  • Geen hongergevoel: door een gevarieerd en persoonlijke voedingsschema en door gebruik te maken van eiwitrijke producten voorzien we je lichaam van alle nodige voedingsstoffen waardoor jij geen gevoel van honger zal ervaren. Integendeel, je voelt dat je zorg draagt voor je lichaam door het te geven wat het echt nodig heeft.
  • Op gewicht blijven: Ben je na hard werken al de overtollige kilo’s kwijt? Dan kan je via het GDP-plan je gewichtsverlies op lange termijn behouden. Het GDP-plan is een voedingsadvies gebaseerd op een gezonde, duurzame en plantaardige voedingspatroon.

Voor wie is proteïne dieet?

Een eiwitrijk dieet is er voor iedereen die zorg wil dragen voor zijn of haar lichaam:

  • Je wil graag doeltreffend afslanken en op lange termijn je slanke lijf behouden.
  • Je wil graag vet verliezenén je spiermassa behouden.
  • Je wil afkicken van suiker en je heel de dag door energiek voelen.
  • Je hebt geen zin om heel de dag honger te lijden.

Eiwitrijke producten

Tijdens een proteïne dieet wordt de focus gelegd op de toename van eiwitrijk voedsel en beperken van koolhydraten en vetten. Wist je dat veel producten van nature rijk zijn aan eiwitten?

  • peulvruchten
  • vlees
  • zuivel
  • gevogelte
  • eieren
  • vis
  • vleesvervangers

De Body Wave aanpak

Enkele jaren geleden ontwikkelde ik het GDP-plan: Gezond – Duurzaam – Plantaardig. Een plan dat gemaakt is om niet alleen gewicht te verliezen maar ook om gewichtsbehoud te verwezenlijken.

We beginnen met de ‘Start-fase’ waarbij je de eerste vier weken in eerste instantie veel groenten eet gecombineerd met eiwitten. Deze vinden we tijdens deze eerste fase in vlees, vis, vleesvervangers en eiwitrijke dieetproducten van het merk Kyalin.

Om gewichtsverlies te behouden gaan we geleidelijk aan terug natuurlijke suikers toevoegen die we vinden in fruitporties of zuivelproducten.

Tijdens de consultatie leg ik je uit welke zuivelproducten of fruitsoorten je best kan nemen. Samen bekijken we de zorgvuldig samengestelde productlijsten van voedingsmiddelen van verschillende supermarkten. Hierdoor hoef je niet meer na te denken tijdens het winkelen en koop je onmiddellijk de juiste voeding met de goede samenstelling.

Uiteraard leer ik je ook aan de hand van etiket-lijsten, hoe je zelf voedingsmiddelen kan beoordelen.

Vanaf de derde fase, het ‘energiebeperkte dieet’ eet je ook volkoren graanproducten.

Als je je streefgewicht hebt bereikt, gaan we naar de laatste fase, de dagelijkse voeding. De grootste doelstelling tijdens deze fase is het streefgewicht te behouden. Daarom mag je wekelijks eens stukje taart eten, genieten van frietjes of van een goed glaasje wijn.

Daarna zien we elkaar 3 maandelijks om je gewicht op pijl te houden.

Benieuwd hoe een persoonlijk eiwitrijk dieet er voor jou kan uitzien? Neem contact op en laten we de mogelijkheden bespreken.

Tip: gecombineer met sporten heb je nog betere resultaten. Dit kan door middel van E-fit en Hypoxi.

De jarenlange ervaring en intense opvolging van onze gediplomeerde diëtiste zorgen voor jouw succesvol afslanktraject. Want samen sta je altijd sterker! Wist je trouwens dat terugbetaling via de ziekenkas mogelijk is?

Proteïne dieet: Snel en gezond afvallen

Intakegesprek €60
Opvolgconsult dag €34
Opvolgconsult voor & na €38
5 consulten €155
Sportconsult €155
Terugbetaling via ziekenfonds mogelijk